نکات و تجربیات یک مهندس برق

نکات و تجربیات یک مهندس برق
طبقه بندی موضوعی

حدیث

۳ مطلب در اسفند ۱۳۹۳ ثبت شده است

بر خلاف انتظار با وجود سهولت خنک سازی باسبار بدون پوشش نسبت به کابل پوشش دار، بر اساس جداول استاندارد، جریان دهی کابل از باسبار هم مقطع خودش بیشتر است. دلیل اختلاف جریان دهی این دو سیستم به موضوع حداکثر دمای مجاز هر یک بر میگردد. ماکزیمم دمای مجاز باسبار به دلیل ملاحظات مربوط به اتصالات و شروع اکسیداسیون فلزی در دماهای بالا بسیار کمتر از حداکثر دمای مجاز کابلها می باشد. بنابراین کابلها تا دمای بالاتری می توانند گرم شوند درنتیجه ظرفیت جریان دهی بالاتری خواهند داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ اسفند ۹۳ ، ۲۳:۴۲
محمود یزدانی

اگر به هنگام باز کردن پروژه ای در برنامه Step7(Siemens PLC) پیغام خطایی با مضمون مغایرت زبان پروژه با زبان کامپیوتر در حال استفاده، رویت کردید جهت رفع این مشکل ابتدا یک پروژه جدید از قسمت File برنامه SIMATIC manager با نام دلخواه مثلا Test ایجاد می کنیم و توجه کنید که محل ذخیره این پروژه را به خاطر بسپارید. سپس به محل ذخیره برنامه بروید و پوشه Global را باز کرده و فایل Language را کپی کنید و این فایل را در پوشه Global پروژه مورد نظر درج (Paste) کنید و جایگزین فایل قبلی موجود کنید.حال پروژه مورد نظر قابل باز شدن است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ اسفند ۹۳ ، ۱۰:۴۱
محمود یزدانی
  • علل اصلی خالی شدن باتری در دیزل ژنراتورها : استارت زدن بیش از اندازه، اتصال مصرف کننده بیش از حد ظرفیت باتری، اتصالی در مدار مصرف کننده، خراب شدن صفحات باتری، شکستگی قطب های باتری، شل شدن بست باتری ها یا اتصال کابل های باتری، خالی شدن الکترولیت باتری، سولفاته کردن قطب های باتری و...
  • جهت جلوگیری از سولفاته کردن قطب های باتری می توان از اسپری ضدخوردگی استفاه کرد یا مقداری گریس بر روی قطب های باتری مالیده شود.
  • جهت نصب باتری ابتدا کابل قطب مثبت و سپس کابل قطب منفی متصل گردد و عکس این عمل نیز در هنگام قطع صورت گیرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ اسفند ۹۳ ، ۱۹:۵۸
محمود یزدانی

ابزار هدایت به بالای صفحه